Regulamin podmiotu

REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO RE-VITAL 

1. Postanowienia ogólne  

1. Ilekroć w niniejszym regulaminie, zwanym dalej Regulaminem, jest mowa o: 1) Podmiocie leczniczym – należy przez to rozumieć Spółkę w zakresie, w jakim wykonuje działalność leczniczą,  

2) Spółce – należy przez to rozumieć RE-VITAL Sp. z o.o., adres: ul. Śliwki 58 lok. 6, 44-100 Gliwice,  

3) Kierowniku -należy przez to rozumieć kierownika w rozumieniu art. 2 ust. 2 p.1 UoDL, tj. zarząd Spółki,  

4) Stronie internetowej – należy przez to rozumieć stronę internetową Podmiotu leczniczego, dostępną pod adresem www.re-vital.pl,  

5) Zakładzie leczniczym – należy przez to rozumieć zespół składników majątkowych, wyodrębniony w ramach Podmiotu leczniczego, za pomocą którego Podmiot leczniczy wykonuje określony rodzaj działalności leczniczej.  

2. Podmiot leczniczy działa pod nazwą RE-VITAL spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.  

3. Podmiot leczniczy posiada osobowość prawną na podstawie wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000903651.  

4. Podmiot leczniczy działa w szczególności na podstawie:  

1) ustawy z dnia z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U.2020.295 t.j. ze zm.) (dalej UoDL) oraz aktów wykonawczych do ustawy,  

2) ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U.2019.1127 t.j. ze zm.) (dalej UoPPiRPP) oraz aktów wykonawczych ustawy,  

3) ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz.U.2020.514 , t.j. ze zm.) oraz aktów wykonawczych do ustawy,  

4) Regulaminu  

5. W Podmiocie leczniczym wyodrębnia się: 

  • Zakład leczniczy o nazwie RE-VITAL CENTRUM MEDYCZNE.  
  • Zakład leczniczy o nazwie RE-VITAL CENTRUM MEDYCZNE ŁÓDŹ 

6. Regulamin określa:  

1) cele i zadania Podmiotu leczniczego,  

2) strukturę organizacyjną Zakładu leczniczego,  

3) rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych,  

4) miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych,  

5) przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach lub komórkach organizacyjnych Zakładu leczniczego,  

6) organizację i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz warunki współdziałania tych jednostek lub komórek dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu pod względem diagnostycznoleczniczym, pielęgnacyjnym, rehabilitacyjnym i administracyjno-gospodarczym,  

7) warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych,  

8) zasady udostępniania dokumentacji medycznej, w tym opłaty za jej udostępnienie,  

9) organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat,  

10) wysokość opłat za świadczenia zdrowotne, które mogą być, zgodnie z przepisami UoDL lub przepisami odrębnymi, udzielane za częściową albo całkowitą odpłatnością,  

11) sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi Zakładu leczniczego,  

12) zakres stosowanego w Podmiocie leczniczym monitoringu wizyjnego  

7. Postanowienia Regulaminu wiążą:  

1) wszystkie osoby lub podmioty współpracujące z Podmiotem leczniczym (niezależnie od podstawy współpracy),  

2) pacjentów, ich przedstawicieli ustawowych, osoby upoważnione oraz inne osoby lub podmioty kontaktujące się z Podmiotem leczniczym w sprawach dotyczących pacjentów.  

8. W sprawach nieobjętych Regulaminem stosuje się przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy wskazane w ust. 4 powyżej.  

2. Cele i zadania Podmiotu leczniczego  

1. Celem Podmiotu leczniczego jest udzielanie świadczeń zdrowotnych, w tym świadczeń zdrowotnych udzielanych na odległość, tj. za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu art. 3 ust. 1 UoDL oraz wizyt domowych odbywających się w miejscu pobytu pacjenta.  

2. RE-VITAL prowadzi działalność leczniczą w zakresach:  

1) Medycyna rodzinna,  

2) Medycyna ratunkowa,  

3) Chorób wewnętrznych  

4) Fizjoterapia  

5) Chirurgii Ogólnej  

6) Pielęgniarstwa  

7) Medycyny estetycznej  

– kody resortowe:  

HC.1.3.3 Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne  

HC.1.3.5 Leczenie w domu pacjenta  

HC.1.3.9. pozostała opieka ambulatoryjna  

3. RE-VITAL prowadzi działalność leczniczą w formie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w siedzibie Spółki, siedzibie zakładów leczniczych oraz w miejscu pobytu pacjenta.  

4. Podstawowymi zadaniami RE-VITAL są:  

– udzielanie porad i konsultacji w zakresie wskazanym w ust. 2 pkt 1-6;  

– świadczenia zdrowotne realizowane w sposób wskazany w ust. 3;  

– edukacja pacjentów  

5. Szczegółowy zakres udzielanych świadczeń dostępny jest na Stronie Internetowej.  

6. Świadczenia zdrowotne udzielane są na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 

7. Działalność Podmiotu leczniczego jest realizowana zgodnie z zasadami aktualnej wiedzy medycznej, przepisami prawa powszechnie obowiązującego i właściwymi standardami i procedurami medycznymi, przy zachowaniu odpowiedniej jakości udzielanych świadczeń oraz z poszanowaniem praw pacjenta.  

3. Struktura organizacyjna Zakładu leczniczego; sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi Zakładu leczniczego.  

1. Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą za pośrednictwem wyodrębnionych Zakładów leczniczych: 

  • RE-VITAL CENTRUM MEDYCZNE 
  • RE-VITAL CENTRUM MEDYCZNE ŁÓDŹ 

2. W zakładzie leczniczym RE-VITAL CENTRUM MEDYCZNE funkcjonują następujące jednostki organizacyjne:  

1) CENTRUM MEDYCZNE – TELEPORADY, adres: ul. Śliwki 58 lok. 6, 44-100 Gliwice ul. Wolności 191, 41-800 Zabrze, udzielające świadczeń za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności. 

2) CENTRUM MEDYCZNE adres: ul. Śliwki 58 lok. 6, 44-100 Gliwice ul. Wolności 191, 41-800 Zabrze, udzielające świadczeń w miejscu pobytu pacjenta, w którym funkcjonują następujące komórki organizacyjne:  

a) Poradnia Chorób Wewnętrznych  

b) Poradnia Chirurgii Ogólnej  

c) Poradnia Medycyny Estetycznej  

Komórki organizacyjne współdziałają z sobą w celu zapewnienia właściwej opieki nad pacjentami znajdującymi się pod opieką CENTRUM MEDYCZNYM.  

3. W zakładzie leczniczym RE-VITAL CENTRUM MEDYCZNE ŁÓDŹ funkcjonują następujące jednostki organizacyjne: 

1) CENTRUM MEDYCZNE – TELEPORADY, adres: ul. Rąbieńska 129, 94-244 Łódź, udzielające świadczeń za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności. 

2) CENTRUM MEDYCZNE adres: ul. Rąbieńska 129, 94-244 Łódź, udzielające świadczeń w miejscu pobytu pacjenta, w którym funkcjonują następujące komórki organizacyjne:  

a) Poradnia Chorób Wewnętrznych  

b) Poradnia Chirurgii Ogólnej  

c) Poradnia Medycyny Estetycznej  

Komórki organizacyjne współdziałają z sobą w celu zapewnienia właściwej opieki nad pacjentami znajdującymi się pod opieką CENTRUM MEDYCZNYM.  

4. W zakładzie leczniczym funkcjonują następujące stanowiska:  

1) Kierownik,  

2) Dyrektor do spraw medycznych,  

5. Działalnością Podmiotu leczniczego zarządza Kierownik. Kierownik ponosi odpowiedzialność za zarządzanie Podmiotem leczniczym i reprezentuje go w stosunkach wewnętrznych i zewnętrznych. Do obowiązków i uprawnień Kierownika należą w szczególności:  

1) organizowanie i kierowanie pracą podległych mu pracowników,  

2) tworzenie aktów normatywnych (zarządzeń wewnętrznych),  

3) wydawanie upoważnień i pełnomocnictw ogólnych oraz do załatwiania określonych spraw,  

4) reprezentowanie Podmiotu leczniczego przed organami kontroli zewnętrznej w trakcie ich przeprowadzania i w postępowaniu pokontrolnym,  

5) zawieranie umów na usługi medyczne,  

6) podpisywanie umów cywilnoprawnych,  

7) nawiązywanie i rozwiązywanie stosunku pracy z pracownikami,  

8) zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy,  

9) stosowanie obiektywnych i sprawiedliwych kryteriów oceny oraz wyników pracy osób zatrudnionych,  

10) wpływanie na kształtowanie zasad współżycia społecznego wśród osób zatrudnionych,  

11) organizowanie współpracy pomiędzy jednostkami organizacyjnymi Zakładu leczniczego,  

12) wdrażanie do stosowania ogólnie obowiązujących przepisów prawa oraz przepisów wewnętrznych, obowiązujących w Zakładzie leczniczym,  

13) organizowanie prawidłowego zabezpieczenia i przechowywania dokumentów, w szczególności dokumentacji medycznej.  

6. Kierownik zakładu leczniczego jest również kierownikiem jednostek organizacyjnych i jego komórek.  

7. Nadzór merytoryczny nad działaniem wszystkich jednostek i komórek organizacyjnych Podmiotu leczniczego sprawuje dyrektor do spraw medycznych (zwany dalej Dyrektorem) – powołany przez Kierownika podmiotu leczniczego.  

8. Świadczenia zdrowotne są udzielane przez lekarzy, pielęgniarki lub ratowników medycznych zatrudnionych przez Podmiot Leczniczy.  

9. Do obowiązków osób zatrudnionych w Zakładzie leczniczym należy w szczególności:  

1) sumienne i staranne wykonywanie obowiązków wynikających z umowy będącej podstawą zatrudnienia,  

2) przestrzeganie ustalonego przez Pracodawcę czasu pracy oraz porządku pracy,  

3) przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowych oraz o ochronie danych osobowych i bezpieczeństwie informacji,  

4) dbanie o dobro Pracodawcy, ochrona jego mienia oraz zachowywanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Pracodawcę na szkodę, 5) przestrzeganie tajemnicy określonej w przepisach prawa, 6) przestrzeganie zasad współżycia społecznego.  

10. Do uprawnień osób zatrudnionych w Zakładzie leczniczym należy w szczególności:  

1) wykonywanie pracy w bezpiecznych i higienicznych warunkach,  

2) podnoszenie kwalifikacji zawodowych na zasadach określonych z Pracodawcą.  

4. Rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych  

1. RE-VITAL prowadzi działalność leczniczą udzielając ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.  

2. RE-VITAL udziela świadczeń zdrowotnych polegających na:  

1) CENTRUM MEDYCZNE – TELEPORADY (z siedzibą w Gliwicach i w Łodzi):  

a) Zapewnieniu ambulatoryjnej, specjalistycznej opieki zdrowotnej na odległość, tj. za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, w zakresie wymienionym w § 2 ust. 2 Regulaminu,  

b) Wykonywaniu badań lekarskich na odległość – przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii teleinformatycznych  

c) Udzielaniu porad lekarskich oraz pielęgniarskich,  

2) CENTRUM MEDYCZNE (z siedzibą w Gliwicach i w Łodzi) – zapewnieniu świadczeń zdrowotnych w miejscu pobytu pacjenta w zakresie działania poszczególnych komórek tj.  

• Poradnia Chorób Wewnętrznych.  

Poradnia udziela świadczeń zdrowotnych w zakresie leczenia chorób wewnętrznych.  

• Poradnia Chirurgii Ogólnej  

Poradnia udziela świadczeń zdrowotnych w zakresie chirurgii ogólnej.  

• Poradnia Medycyny Estetycznej  

Poradnia udziela świadczeń zdrowotnych z zakresu medycyny estetycznej.  

3. Świadczenia zdrowotne są realizowane:  

1) na podstawie zawartych umów z pacjentami,  

2) zgodnie z aktualnym stanem wiedzy medycznej,  

3) przez personel medyczny, posiadający odpowiednie i potwierdzone kwalifikacje do wykonywania świadczeń, z należytą starannością i zgodnie z zasadami etyki zawodowej,  

4) w miejscu pobytu pacjenta lub siedzibie Spółki.  

4. W związku z realizacją świadczeń zdrowotnych Podmiot leczniczy prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w UoPPiRPP i innych przepisach.  

5. Dokumentacja medyczna przechowywana jest w siedzibie Spółki oraz w siedzibie Zakładu Leczniczego RE-VITAL CENTRUM MEDYCZNE ŁÓDŹ. 

5. Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych  

1. Świadczenie zdrowotne jest realizowane za pośrednictwem systemów teleinformatycznych, po potwierdzeniu tożsamości osoby zgłaszającej wolę uzyskania porady za pośrednictwem systemów teleinformatycznych.  

2. W przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, miejscem udzielania świadczeń jest siedziba Spółki.  

3. Świadczenia zdrowotne udzielane są w siedzibie Spółki w Gliwicach przy ul. Śliwki 58 oraz w siedzibie Zakładu Leczniczego RE-VITAL CENTRUM MEDYCZNE ŁÓDŹ w Łodzi (94-244) przy ul. Rąbieńskiej 129. 

4. Świadczenia zdrowotne w miejscu pobytu pacjenta są realizowane osobiście przez personel medyczny tj. lekarza, pielęgniarkę lub ratownika medycznego, jeżeli stan zdrowia pacjenta tego wymaga.  

5. W celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów i pracowników Podmiotu Leczniczego oraz ochrony mienia, w Zakładzie Leczniczym RE-VITAL CENTRUM MEDYCZNE oraz RE-VITAL CENTRUM MEDYCZNE ŁÓDŹ w pomieszczaniach ogólnodostępnych (m. in. korytarze, poczekalnia), prowadzony jest monitoring za pomocą urządzeń umożliwiających rejestrację obrazu. Nagrania obrazu uzyskane w wyniku monitoringu wykorzystywane są wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane, i przechowywane przez okres nie dłuższy niż 3 (trzy) miesiące od dnia nagrania. Po tym okresie uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu (automatycznemu nadpisywanu), o ile zgodnie z przepisami prawa nie jest wymagane ich zachowanie. 

6. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych  

1. Świadczenia zdrowotne są udzielane codziennie, całodobowo.  

2. Świadczenia zdrowotne w postaci wizyt domowych udzielane są w terminach uzgodnionych z pacjentami.  

3. Świadczenia zdrowotne są udzielane pacjentom:  

1) w kolejności ich zgłaszania się,  

2) w dniu zgłoszenia się lub w innym terminie uzgodnionym z pacjentem (zgodnie z harmonogramem pracy członka personelu medycznego lub danej komórki organizacyjnej),  

3) z uwzględnieniem kryteriów medycznych.  

4. Zakład leczniczy określa kolejność udzielania świadczeń zdrowotnych wobec poszczególnych pacjentów oraz informuje pacjentów o terminach udzielenia świadczeń. W razie zmiany terminu, Zakład leczniczy niezwłocznie podejmuje kroki zmierzające do poinformowania pacjenta o tej zmianie.  

5. Pacjent jest zobowiązany do niezwłocznego informowania Zakładu leczniczego o braku możliwości odbycia wizyty w terminie ustalonym wcześniej z Zakładem leczniczym.  

6. Świadczenia zdrowotne są realizowane odpłatnie.  

7. Pacjenci mogą rejestrować się do Zakładu leczniczego osobiście lub za pośrednictwem osób trzecich:  

1) telefonicznie  

2) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.  

8. Pacjent ma prawo:  

1) uzyskiwania szczegółowych informacji na temat udzielanych świadczeń zdrowotnych, w szczególności informacji dotyczących stosowanych metod diagnostycznych lub terapeutycznych oraz jakości i bezpieczeństwa tych metod,  

2) uzyskiwania niezbędnych informacji na temat zawartych przez Podmiot leczniczy umów ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, obejmujących szkody będące następstwem udzielania świadczeń zdrowotnych albo niezgodnego z prawem zaniechania udzielania świadczeń zdrowotnych,  

3) uzyskiwania informacji objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą, dotyczących Podmiotu leczniczego,  

4) realizowania swoich praw jako pacjenta w zakresie wskazanym w szczególności w UoPPiRPP,  

9. Pacjenci oraz inne osoby korzystające z usług Podmiotu leczniczego mają prawo składania uwag (skarg, zażaleń, wniosków lub pochwał), dotyczących funkcjonowania Podmiotu leczniczego. Uwagi są składane w sposób opisany na tablicy ogłoszeń oraz na Stronie internetowej.  

7. Organizacja i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych Zakładu leczniczego oraz warunki współdziałania tych jednostek lub komórek  

1. RE-VITAL CENTRUM MEDYCZNE oraz RE-VITAL CENTRUM MEDYCZNE ŁÓDŹ są reprezentowane przez Zarząd spółki RE-VITAL sp.z o.o.  

2. Zarząd spółki RE-VITAL sp.z o.o. kieruje jednostkami i komórkami organizacyjnymi, które współpracują ze sobą w celu zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu leczniczego pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym, i administracyjno – gospodarczym.  

3. Dla realizacji celu, o którym mowa w ust. 1, Podmiot leczniczy może nawiązywać współpracę z podmiotami zewnętrznymi.  

8. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą  

1. Podmiot leczniczy współpracuje z innymi podmiotami leczniczymi w celu zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.  

2. Szczegółowy zakres współpracy z innymi podmiotami leczniczymi jest uregulowany w umowach będących podstawą współpracy z tymi podmiotami.  

3. Przekazywanie informacji i dokumentacji medycznej w ramach współdziałania, o którym mowa w niniejszym rozdziale, odbywa się zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności przepisami o ochronie danych osobowych i bezpieczeństwie informacji.  

9. Zasady udostępniania dokumentacji medycznej  

1. Dokumentacja medyczna pacjentów Podmiotu leczniczego może być udostępniania:  

1) pacjentom, których dotyczy,  

2) przedstawicielom ustawowym pacjentów,  

3) osobom upoważnionym przez pacjentów lub przedstawicieli ustawowych pacjentów,  

4) podmiotom posiadającym takie uprawnienie z mocy prawa (w szczególności podmiotom wskazanym w UoPPiRPP).  

2. Po śmierci pacjentów Podmiotu leczniczego ich dokumentacja medyczna może być udostępniona:  

1) osobom, które w chwili zgonu były przedstawicielami ustawowymi pacjentów,  

2) osobom upoważnionym przez pacjentów lub przedstawicieli ustawowych pacjentów,  

3) osobom bliskim (o ile pacjent lub inna osoba bliska nie wyraziła w tym zakresie sprzeciwu).  

3. Dokumentacja medyczna może być udostępniona:  

1) do wglądu (w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych albo w siedzibie Podmiotu leczniczego) z zapewnieniem pacjentowi lub innym uprawnionym organom lub podmiotom możliwości sporządzenia notatek lub zdjęć,  

2) przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku,  

3) przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta,  

4) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, 5) na informatycznym nośniku danych.  

4. Podmiot leczniczy nie udostępnia dokumentacji medycznej przez sporządzanie kopii w formie odwzorowania cyfrowego (skanu) i przekazywanie skanu za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej lub na informatycznym nośniku danych.  

5. Udostępnianie dokumentacji następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych, w szczególności poprzez: 1) uprzednią weryfikację tożsamości wnioskodawcy, 2) uprzednią weryfikację uprawnień wnioskodawcy.  

6. Dokumentacja medyczna jest wydawana bez zbędnej zwłoki.  

7. Podmiot leczniczy ustala następujące zasady pobierania opłat za wydanie dokumentacji medycznej:  

1) za wydanie dokumentacji w formie wyciągu, odpisu, kopii, wydruku lub na informatycznym nośniku danych, opłaty przewidzianej cennikiem nie pobiera się, jeżeli wniosek pacjenta, przedstawiciela ustawowego lub osoby upoważnionej jest w danym zakresie składany po raz pierwszy,  

2) za wydanie dokumentacji w formie wyciągu, odpisu, kopii, wydruku lub na informatycznym nośniku danych, można pobrać opłatę przewidzianą cennikiem, jeżeli wniosek pacjenta, przedstawiciela ustawowego lub osoby upoważnionej jest w danym zakresie składany po raz kolejny,  

3) za wydanie dokumentacji medycznej w ramach udzielania zakładom ubezpieczeń informacji na temat stanu zdrowia pacjenta będącego osobą ubezpieczoną Podmiot leczniczy można pobrać opłatę uwzględniającą poniesione koszty, niezbędne do wytworzenia, przetworzenia i udzielenia informacji,  

4) za wydanie dokumentacji medycznej innym podmiotom, które na podstawie przepisów prawa nie są zwolnione z opłat, Podmiot leczniczy może pobrać opłatę uwzględniającą poniesione koszty, niezbędne do wytworzenia, przetworzenia i udzielenia informacji,  

5) opłata za przesłanie dokumentacji medycznej pocztą nie przekracza poniesionej przez Podmiot leczniczy opłaty, ustalonej przez operatora pocztowego,  

6) wydanie dokumentacji medycznej przez Podmiot leczniczy może być uzależnione od wcześniejszego uiszczenia przez wnioskodawcę opłaty (w sytuacji, gdy pobranie takiej opłaty jest uzasadnione),  

7) Wysokość opłaty za:  

1) jedną stronę wyciągu albo odpisu dokumentacji medycznej – wynosi 0,002  

2) jedną stronę kopii albo wydruku dokumentacji medycznej – wynosi 0,00007  

3) udostępnienie dokumentacji medycznej na informatycznym nośniku danych – wynosi 0,0004  

– przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej “Monitor Polski” na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło ogłoszenie,  

8) Wysokość opłaty, o której mowa powyżej, uwzględnia podatek od towarów i usług, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów usługa jest opodatkowana tym podatkiem.  

10. Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat  

1. Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych odpłatne na podstawie umów zawartych z pacjentami.  

2. Wzory umów na świadczenia zdrowotne są udostępniane pacjentom przed rozpoczęciem udzielania świadczeń.  

3. Wysokość opłat za świadczenia określona jest zarządzeniami wewnętrznymi Podmiotu leczniczego.  

4. Cennik opłat za usługi jest udostępniany przed rozpoczęciem udzielania świadczeń.  

5. Aktualny cennik udzielanych świadczeń zdrowotnych przedstawiony jest na stronie internetowej Podmiotu leczniczego oraz jest dostępny w siedzibie Podmiotu leczniczego  

11. Postanowienia końcowe  

1. Treść regulaminu ustala kierownictwo Podmiotu leczniczego.  

2. Regulamin podaje się do wiadomości osób zatrudnionych, pacjentów i innych osób w sposób przyjęty w Podmiocie leczniczym.